باز کردن عکس مطالب

ولایتی: برای پیوند دست از مراجع تقلید اجازه گرفتیم!

رئیس انجمن پیوند اعضای ایران گفت: اجازه شرعی برای پیوند دست از مراجع محترم تقلید گرفته شده است. علی اکبر ولایتی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه نشست خبری اعلام اولین پیوند دست در کشور و خاورمیانه در پاسخ به این سوال که آیا مسائل شرعی و فقهی در اجرای پیوند از انسان به انسان دیگرحل شده است، اظهارداشت: به طورحتم تا آن مسئله شرعی حل نمی‌شد به این کاراقدام نمی‌کردند و اجازه شرعی آن از مراجع محترم تقلید گرفته شده است.   

چندی پیش رییس بخش جراحی بیمارستان خمینی در گفت‌و‌گو با ایلنا با تاکید براینکه توانایی انجام پیوند انسان از انسان دیگر در ایران وجود دارد گفته بود: برای اجرای این نوع پیوند از نظر پزشکی مشکلی وجود ندارد و تنها چالش‌های شرعی، قانونی و اجتماعی آن مانده است.  مهدی فتحی تصریح کرده بود: البته رایزنی‌هایی در این زمینه در حال انجام است که هنوز در مراحل اولیه است و به نظر ‌می‌رسد که با آن موافقت شود
ویژگی این عمل آن بود که دست از یک فرد فوت شده و جسد به یک فرد زنده پیوند شده که این کار برای اولین بار در کشور و اولین بار در منطقه خاورمیانه و کشورهای منطقه شرق مدیترانه انجام شده است. وی گفت:‌ این پیوند دست با تمام جزئیات آن و پیوند عصبها و رگها با موفقیت به پایان رسیده و خون در رگهای دست پیوندی به جریان افتاده است اما اینکه فرد بتواند دست پیوندی خود را حرکت دهد نیاز به حداقل دو هفته زمان است.


پ.ن: حال دلیل شــــرع را در این مورد کجا قرار داشت ما متوجه نشدیم!


2 نظرات:

  1. به نام یزدان
    قاچاق اعضای بدن انسان
    کاریه که احتمالا جمهوری اسلامی و تیم ولایتی می‌کنند
    من در این مورد تحقیق می کنم دوستان هم ین کار رو بکنم
    چون این همه اعدام و قتلها و ترورهایی که این رژیم سفاک می‌کنه باید بازده مالی برای این شیاطین داشته باشه

    پاسخحذف
  2. خوب معلومه چرا اجازه ی شرعی لازمه: مگه نشنیدید که در اون دنیا اعضای بدن به زبان می آیند و هر کار خوب و بدی که کرده باشن رو افشا می کنن؟
    حالا فکر کنین این بنده خدا دست یک آدم بدی رو بهش پیوند بزنن. باید معلوم بشه تکلیف اون گناها چیه و به حساب کی نوشته میشن!!
    اصن ممکنه دسته وقتی اومد شروع کنه به افشاگری، یهو ببینه، اهه! این چرا این شکلی شده؟ و اصن ممکنه دچار شوک عصبی بشه و زبونش بند بیاد ... و هزار احتمال دیگه.
    حالا فهمیدید که پیوند دست هر قدر کار شاهکار و سختی باشه، مسایل شرعیش 100 برابر پیچیده ترن!!

    پاسخحذف

counter hit make