باز کردن عکس مطالب

مراسم چهلمین روز شهادت علی موسوی برگزارشد


مراسم چهلمین روز شهادت علی حبیبی موسوی ، خواهر زاده میرحسین موسوی و یکی از شهدای عاشورای تهران دیروز برگزارشد.

به گزارش خبرنگار کلمه ،خانواده این شهید دیروز پنج شنبه ،حوالی ساعت سیزده و سی دقیقه بر مراز آن شهید در قطعه ۹ بهشت زهرای تهران گردهم آمدند.نیروهای امنیتی و لباس شخصی در اطراف قطعه حضور داشته اند و از دور مراسم را نظاره می کردند.

حضور خانواده شهید موسوی بر سر مزار آن شهید با بارش تند باران مصادف شد .به همین دلیل جمعیت عزادار با خواندن فاتحه مزار آن شهید را ترک کردند و برای برگزاری مراسم چهلم به خانه آن شهید رفتند.

در مراسمی که همراه با مدیحه سرایی اهل بیت دیشب در منزل آن شهید برگزار شد ،میرحسین موسوی ،زهرا رهنورد و جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی نیز حضور داشتند.

بسیاری از این چهره های سیاسی و فرهنگی بارها و با واژه های مختلف این مضمون را خطاب به خانواده شهید موسوی تکرار کردند که “عاقبت خون بی گناهان دامان گناهکاران را خواهد گرفت.”

پدر شهید موسوی که یکی دیگر ازفرزندان خود را نیز در جبهه های جنگ از دست داده است،در این مراسم گفت :”من دعا می کنم که این خون ها برای مردم و انقلاب مفید و مثمر ثمر باشد و بر اساس چیزهایی که از سید الشهدا آموخته ام می دانم که این خون ها پایمال نخواهند شد.”

مادر شهید علی موسوی نیز در گوشه ای از خانه با مهمانانش از ایمان و روحیه نوعدوستی پسرش سخن می گفت:” علی بسیار آرام و با روحیه بود. همه او را محرم خود می دانستند و با او رو دربایستی نداشتند و مشکلاتشان را با او در میان می گذاشتند .علی اگر کاری از دستش بر می آمد برای دیگران می کرد و بسیار دلسوز بود. در یک کلام او مرد عمل بود.”

شهیدعلی موسوی ظهر عاشورای امسال در خیابان شادمان به ضرب گلوله به شهادت رسید. در تمام چهل روز گذشته اقشار مختلف مردم بویژه فعالان مدنی و سیاسی و خانواده زندانیان سیاسی بارها برای دلجویی به دیدن خانواده شهید موسوی رفته اند.

خبرهای رسیده همچنین حاکی است که گروههای مختلفی از مردم نیز صبح امروز برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت علی موسوی و دیگر شهدای عاشورا ی تهران در قطعه های ۹ ،۳۰۲ و ۳۰۴ بهشت زهرا حضور یافته اند.

شاهدان عینی ازدحام مردم را در این قطعه ها زیاد توصیف کرده اند.


Leave a Reply

counter hit make