باز کردن عکس مطالب

اخباری از زندان و بازداشتها



ده دانشجوی دانشگاه علم و صنعت آزاد شدند

ده دانشجوی بازداشتی دانشگاه علم و صنعت ایران طی هفتۀ جاری آزاد شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این دانشجویان که 5 نفر از آن ها در روز عاشورا و 5 نفر دیگر در روز سه شنبه 8 دی در پی حملۀ گسترده و سازماندهی شدۀ لباس شخصی ها و اوباش به تجمع دانشجویان بازداشت شده بودند، بعد از تحمل نزدیک به 5 هفته بازداشت در زندان اوین طی روزهای اخیر آزاد شدند.

اسامی این دانشجویان عبارت است از:

1- نیما عمرانی - ورودی 85 کارشناسی مهندسی کامپیوتر
2- ابراهیم نوحی - ورودی 83 کارشناسی مهندسی معماری
3- پویا دریایی - دانشجوی مجازی کارشناسی ورودی 88 آی.تی
4- طهمورث صفری - ورودی 86 کارشناسی مهندسی فیزیک
5- هادی نجفی - ورودی 86 کارشناسی مهندسی راه آهن
6- مجید عسگری - ورودی 87 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
7- علی صدّیقی - ورودی 84 کارشناسی مهندسی مواد
8- پویا حمداللهی - دانشجوی مجازی کارشناسی ورودی 88 آی.تی
9- مصطفی ریسمان باف - ورودی 87 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
10- شهاب محمّدی - ورودی 84 کارشناسی مهندسی فیزیک

لازم به ذکر است اکثر این دانشجویان با قید ضمانت (فیش حقوقی کارمندی) آزاد شده اند.

دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت روز سه شنبه هشتم دی ماه، 2 روز پس از وقایع خونین عاشورا در محکومیت این جنایات و برای آزادی کامران آسا (برادر شهید کیانوش آسا) تظاهراتی گسترده برپا کردند که با حملۀ گسترده و سازماندهی شدۀ نیروهای لباس شخصی مواجه شدند. دانشجویان با باتوم، آجر و سنگ، اسپری قلقل، چاقو و چماق مورد حمله قرار گرفتند و تعدادی زخمی و مجروح شدند. در پی این حملات ده ها نفر در دانشگاه طی سه شنبه و چهارشنبه توسط نیروهای بسیج و لباس شخصی ها و با همکاری کامل نیروهای حراست دانشگاه، بازداشت شده و به "پلیس امنیت هفت حوض"، "کلانتری فرجام" و "مسجد وحدت" برده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


وضعیت وخیم سلمان سیما در زندان اوین در پی اعتصاب غذا

بنابر اخبار منابع موثق سلمان سیما به مدت ۴ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و در چهارمین روز از این اعتصاب پس از جا به جایی از سلولی به سلول دیگر اعتصاب غذای خود را شکسته است و کماکان در وضعیت جسمانی وخیمی به سر میبرد.

وی با ابلاغ نشدن حکم به وکیلش همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر می برد. سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش اموختگان ایران، در روز 23 آبانماه در منزلش بازداشت شد.
وی بیش از 50 روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد که 28 روز از آن در سلول های انفرادی بند 240 بوده است.


اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به حکم صادر شده برای سروش ثابت

نزدیک به هزار دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف نسبت به حکم صادر شده برای سروش ثابت دانشجوی ستاره دار این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه شریف با امضای طوماری خواستار لغو حکم صادر شده برای وی شدند.

سروش ثابت که با وجود کسب رتبه اول کارشناسی ارشد اجازه ورود به دانشگاه را پیدا نکرد، از سوی قوه قضائیه به دوسال حبس تعزیری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده است.

رشید اسماعیلی ممنوع‌الملاقات شد

رشید اسماعیلی فعال دانشجویی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی که روز سوم دی ماه بازداشت شده بود و پیش از این از وصعیت نا مناسب وی در زندان خبر داده بودند، در اقدامی غیرقانونی ممنوع‌الملاقات شده است.

عسل اخوان با اعلام این خبر به خبرنگار رهانا گفت: با وجود این‌که امروز، روز ملاقات با او بوده است خانواده‌ی وی متوجه شده‌اند که از این پس تا مدت نامشخصی ممنوع‌الملاقات شده است و همین امر نیز بر نگرانی خانواده و دوستان او افزوده است چرا که او هم اکنون در زندان اصفهان در سلولی با ۵ قاچاقچی شرور نگهداری می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که رشید اسماعیلی پس از گذشت ۴۵ روز هم‌چنان بدون حکم در زندان به سر می‌برد و با وجود ممنوع‌الملاقات شدن تا اطلاع ثانوی نمی‌توان هیچ خبری از وضعیت او به دست آورد.

رشید اسماعیلی، روزنامه نگار، فعال دانشجویی و فعال حقوق بشر ، از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه است که در دوره کارشناسی ارشد حقوق بشر با فشار وزارت اطلاعات محروم از تحصیل شده است.


شکنجه شدید کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز

دادگاه کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز پس از گذشت 3 ماه بازداشت برگزار شد.

به گزارش جرس و به نقل از شاهدان عینی کاظم رضایی فعال دانشجویی دانشگاه شیراز که هم اکنون بیش از 3 ماه است که در بازداشت اداره اطلاعات شهر شیراز به سر می برد در حالی که آثار شکجه بر بدن او مشخص بود روز یک شنبه در دادگاه انقلاب حاضر شد

بر اساس این گزارش رضایی با سر و وضع بسیار به هم ریخته و ژولیده در دادگاه حاضر شده است و در حالی که از نظر جسمانی بسیار لاغر بوده است. آثار شکنجه های متعدد جسمی بر پشت و شکم وی وجود داشته است.آثار شکنجه به این ها محدود نبوده و اخباری که از منابع مختلف رسیده است حاکی از آن است که در هفته های گذشته نیز تعدادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز آثار زخم و شکنجه بر دستان وی و به خصوص انگشتان وی مشاهده کرده اند.

کاظم رضایی در هنگام بازداشت که با همکاری نیروهای حراست دانشگاه شیراز انجام گرفت با ضرب و شتم شدید و به صورت وحشیانه ای بازداشت شد به گونه ای که از شدت ضربات دچار شکستگی از ناجیه بینی شد.با توجه به مقاومت وی در طول بازداشت و ایستادگی وی بر مواضعش نیرو های امنیتی فشار زیادی بر وی وارد می کنند تا او را از نظر جسمی و روحی تحت فشار قرار دهند. خبر های رسیده از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز حاکی از این است که ایستادگی و روحیه بالای کاظم رضایی در طول بازداشتش موجب سردرگمی و عصبانیت ماموران اداره اطلاعات شده است و آنها را مجبور به وارد آوردن شکنجه های جسمانی شدید بر کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز کرده است.

او روز 13 آبان در نزدیکی دانشگاه شیراز دستگیر شد و تا کنون بیش از 3 ماه است که در بازداشت به سر می برد.دادگاه وی در حالی در این هفته برگزار شده است که از اتهامات وی و وضعیت پرونده وی هیچ اطلاعات دقیقی در دست نیست.


امید مهرگان بازداشت شد

امیدمهرگان، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار حوزه اندیشه شب چهارشنبه در منزل مسکونی خود بازداشت شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، امید مهرگان که همکار گروه اندیشه بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب بوده، شب گذشته با مراجعه افرادی به منزل مسکونی اش تفتیش وسایل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی برده شده‌است.

امید مهرگان صاحب مقالات، ترجمه‌ها و تالیفات پرشماری در حوزه اندیشه است و آثار وی در سایت اینترنتی رخداد، منتشر می شود.


بازداشت نوشین جعفری

دنبال موج جديد بازداشت فعالان سياسي و مطبوعاتي شب گذشته ماموران امنيتي نوشين جعفري را بازداشت كردند.

به گزارش تحول خواهی، وی خبرنگار سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد بود.ماموران امنیتی چهارشنبه شنبه شب با حضور در منزل خانم جعفری وی را بازداشت کردند.

جعفری که بیست و دو سال سن دارد در ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشت و صرفا به فعالیت در حوزه مسایل فرهنگی و ادبی می پرداخت.

بنابراین گزارش،هنوز از محل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.


2 نظرات:

  1. فردا ........

    بهشت زهرا سبز خواهد شد

    بخواب آرام یار من / که ما بیدار ِ بیداریم

    تو غلطیدی به خون، اما ......


    به سان برگ سبز باغ ، به هر خاکی تو روئیدی

    پاسخحذف
  2. امروز قاضی گفته او را وطن فروشست
    دیروز گرچه می گفت اصلا وطن ندارد
    از الطفات جلاد جانش نگشته آزاد
    یک جای سالم اما برروی تن ندارد
    گفته حقوقدانی اورا حقوق بسیار
    حقی فقط برای حق داشتن ندارد
    نوشته در محکمه: « قانون برای همه»
    مامور یا متهم یا مرد و زن ندارد
    جلاد حق آنکه او را زند ندارد
    او نیز حق آنکه گوید نزن ندارد!
    هرگز کسی ندارد حق نشاندن او
    او همچنین حق برخاستن ندارد
    حق حضور دارد نزد خبرنگاران
    حقی برای آنکه گوید سخن ندارد
    حقش بود ببینید رخسار دادیاران
    حق دفاع از خود در انجمن ندارد
    در پای چوبه دار حق کلام دارد
    گوش سمیع اما جز خویشتن ندارد
    حقست گرکه یعقوب ماند به انتظارش
    افسوس یوسف او که پیرهن ندارد
    یعقوب پیر بو کن زین پس یوسفت را
    هر جا جنازه ای را دیدی کفن ندارد

    پاسخحذف

counter hit make