باز کردن عکس مطالب

پاسخ دفترخاتمی به تلاش كیهان برای چسباندن اختلاس به وی

روزنامه كیهان كه اخیرا سكوت سوال برانگیزی در خصوص همراهی خانواده احمدی نژاد و برخی دیگر از مقامات دولتی در سفر نیویورك و دیدار عجیب اسفندیار مشایی با سفیر اتریش داشته، درباره اختلاس اخیر هم در حالی كه قصورهای جدی از مسوولان دولتی سر زده و یكی از آنها هم به كانادا گریخته،  قصد داشت با دادن آدرس غلط ، آن را هم به مخالفان خود منتسب كن كه ناكام ماند.
به گزارش سفیرنیوز در پی طرح ادعا كیهان مبنی بر سهام‌دار بودن رئیس‌جمهور سابق در بانك سامان و سپس سناریونویسی بر اساس این ادعا در رابطه با اختلاس بی‌سابقه اخیر، دفتر سیدمحمدخاتمی این ادعا را پوچ و بی‌ اساس خواند و بر پیگیری دقیق و سریع اختلاس اخیر تاكید كرد.متن كامل اطلاعیه دفتر خاتمی بدین شرح است:

" ضمن تكذیب مجدد همه افتراها و ادعاهای واهی كه با جهت گیری های غرض ورزانه سیاسی علیه "حجت  الاسلام والمسلمین خاتمی" در بعضی مطبوعات و رسانه ها منتشر شده و می شود و آخرین نمونه آن ادعاهای اخیر و امروز روزنامه كیهان است؛بدنوسیله اعلام می شود كه ایشان در هیچ شركت و موسسه مالی و بانكی از جمله بانك سامان دارای هیچ سهمی نبوده و نیست.

امیدواریم با پرهیز از فضاسازی های كاذب و فرافكنی های سیاسی همه بكوشند تا پرونده بی سابقه و بهت آور مالی اخیر و سوء استفاده های مرتبط آن توسط مسئولان ذیربط بصورت عادلانه و ریشه ای پیگیری شود تا انشاءالله نتیجه آن احقاق حق مردم و رسیدگی مناسب به همه اتهامات و برخورد جدی با متهان و مجرمان باشد "

 روزنامه كیهان در شماره امروز خود نوشته بود: "براساس یك خبر موثق كه كیهان در جریان پی گیری ماجرای غارت 3هزارمیلیاردتومانی اخیر به آن دست یافت، آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق و از سران فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 یكی از سهامداران بانك سامان است. و آقای سیدعلی خاتمی برادر رئیس جمهور سابق و رئیس دفتر وی در سال های پایانی ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی نیز، مدیر شركت سرمایه گذاری این بانك است. بانك سامان همراه با بانك غیرقانونی و هنوز تاسیس نشده «آریا» در غارت 3هزار میلیارد تومانی از سیستم بانكی كشور دست داشته كه مدیرعامل آن به همین اتهام از كار بركنار شده و در انتظار محاكمه به سر می برد.

گفتنی است بیانیه اخیر حزب منحل شده مشاركت در محكومیت اختلاس 3هزار میلیارد تومانی با توجه به ماهیت این حزب برای كیهان تعجب آور و غیرمنتظره بود چرا كه دست اندركاران اصلی غارتگری اخیر با شماری از سردمداران حزب مشاركت هویت مشابهی دارند و عوامل این حزب تاكنون در برخی از پرونده های فساد كلان اقتصادی دخیل بوده اند، بنابراین، اولین احتمال آن بود كه حزب منحله مشاركت با صدور بیانیه مورد اشاره در پی بهره گیری از ترفند «فرار به جلو» باشد. این احتمال از آنجا قوت بیشتری گرفت كه محتوای بیانیه حزب مشاركت بیشتر از آن كه در محكومیت اختلاس و غارت بیت المال باشد، علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده بود، یعنی دقیقا همان خطی كه در جریان فتنه آمریكایی-اسرائیلی 88 دنبال می كردند كه دریافت كمك های مالی كلان از پادشاه عربستان و برخی سران كشورهای اروپایی، همراهی سرمایه داران بزرگی نظیر جرج سوروس صهیونیست، تأمین هزینه های هنگفت رسانه ای غرب و اختصاص و راه اندازی چند شبكه تلویزیونی در حمایت از فتنه گران و... از جمله آنها بوده است.

پی گیری های بعدی از برخی روابط نه چندان پنهان میان عوامل اصلی اختلاس با جریان فتنه حكایت می كرد و سرانجام معلوم شد كه آقای سیدمحمد خاتمی یكی از سهامداران بانك سامان است كه در ماجرای اختلاس اخیر دست داشته است. اكنون باید به آقای خاتمی گفت؛ اگر دانستن را حق مردم می دانید- كه نشان داده اید، نمی دانید- با صراحت اعلام كنید كه چند درصد از سهام بانك سامان متعلق به شماست؟! و شركت سرمایه گذاری بانك سامان كه اخوی و مدیر دفتر سابق شما ریاست آن را برعهده دارد، در این ماجرا چه نقشی داشته است؟!"

counter hit make