باز کردن عکس مطالب

اطلاعیه خانواده نهال سحابی درباره درگذشت وی

ندای سبز آزادی نوشت: خانواده نهال سحابی با صدور اطلاعیه ای، هرگونه ارتباط میان خودکشی نهال با خودکشی بهنام گنجی خیبری که چندی پیش و پس از آزادی از زندان به زندگی خود پایان داد را رد کردند و از رسانه ها خواستند در این باره به گمانه زنی نپردازند.خانم سحابی که از آشنایان بهنام گنجی بود، روز پنجشنبه درگذشت.بهنام گنجی به اتفاق کوهیار گودرزی از فعالان سیاسی، روزنهم مرداد ماه و در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل کوهیار گودرزی بازداشت شد اما نامی از گنجی در رسانه ها نیامد تا زمانی که او پس از آزادی به زندگی خود پایان داد و سوالاتی را درباره ارتباط این خودکشی با وقایع داخل زندان ایجاد کرد.از سوی دیگر مدتی پس از این حادثه، نهال سحابی از دوستان بهنام گنجی نیز اقدام به خودکشی کرد. این حادثه منجر به شایعاتی درباره احتمال ارتباط این دو اقدام و یا بازداشت خانم سحابی شد. اما خانواده سحابی با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب بازداشت نهال سحابی، وجود ارتباط میان مرگ این دو را رد کردند.متن کامل این اطلاعیه که نسخه ای از آن برای "ندای سبز آزادی" ارسال شده بدین شرح است:
 
در گیرودار سوگواری برای نهال مان بودیم که اطلاع از حرف های عجیب و غریب ساکنان اقلیم رسانه بار دیگر پیکر داغدیده ی خانواده را لرزاند. میزان واکنش های رسانه ای بر مرگ نهال مان به راستی برای ما شوک آور و محتوای اغلب آنها برایمان دردناک بود.

با توجه به حال و روزی که در آنیم برای ما ممکن نیست که در قبال همه ی آنها واکنش نشان دهیم. باوجود این واکنش به دست کم دو موضوع برایمان حیاتی است. اولی ربط دادن مرگ خود خواسته ی نهال مان به بهنام گنجی و دیگری سیاسی جلوه دادن آن. می گویند نهال مان از "غم فراق" معشوق جوانش که چندی پیش دست به خودکشی زد، به سراغ مرگ رفت. نهال اما معشوق بهنام نبود. او محبتی مادرانه به او داشت و دو سه روزی بود که با او صمیمیتی بیشتر از قبل پیدا کرده بود.

هر خبری که بکوشد نسبت نهال با بهنام گنجی را از جنس معشوق بودن ، دوست دختربودن یا هر چیز دیگری شبیه به این وانمود کند، هیچ ربطی به واقعیت ندارد. از آن طرف هم می گویند که مرگ نهال در ادامه ی مرگ اطرافیان کوهیار گودرزی است و چون ایشان فعال سیاسی بوده پس مرگ بهنام و نهال هم سیاسی است. حتی در برخی از سایت ها و بلاگ ها آورده اند که نهال پس از آزادی از زندان که تجربه ی دردناکی برای او بوده، دست به خود کشی زده است. مرگ نهال مان اما از کوچکترین دلالت سیاسی­ ای تهی است. او نه آنقدرها کوهیار گودرزی را می شناخته، نه حتی یک روز در زندان بوده، نه تحت تاثیر آزار و شکنجه بوده و نه سابقه ی فعالیت سیاسی داشته است.

نهال ما در این چند سال اخیر زندگی بسیار دشواری را تجربه کرد و شکست های سختی از سر گذارند و همه ی اینها دست به دست هم داد تا او را به نگرشی مایوسانه به زندگی و جهان سوق بدهد. او مدتها – خیلی قبل تر از آشنایی با بهنام گنجی یا هر کس دیگری – با اندیشه ی مرگ دست و پنجه نرم می کرد و نهایتاً تصمیم گرفت که مرگ را انتخاب کند. برای خانواده ی نهال تحمل نبودنش دشوارتر از آن است که ممکن است به نظر برسد، از دیگران می خواهیم تا با گمانه زنی و خیال پردازی راجع به نهال و انگیزه هایش این دشواری را دشوارتر نکنند. این اما چیزی از قدردانی ما از همه ی نزدیکان و دوستانی که در این چند روز همدرد و همراه ما بوده اند، کم نمی کند.

خانواده نهال
سحابی
هشتم مهر ماه

counter hit make