باز کردن عکس مطالب

نارضایتی نماینده بهبهان از میزان حقوق و تسهیلات مجلس

محمد‌باقر شريعتي درباره ميزان حقوق و مزاياي نمايندگان مجلس گفت: حقوق ماهانه‌اي كه براي نمايندگان مجلس در نظر گرفته شده، 2.5 ميليون تومان است. نماينده مردم بهبهان افزود: مبلغ يك ميليون تومان هم بابت هزينه‌هاي دفا‌تر براي نمايندگان در نظر گرفته شده و با اين حساب، كل دريافتي كه ماهانه به نمايندگان مجلس پرداخت مي‌شود، 3.5 میلیون تومان است.شريعتي ادامه داد: هيچ‌گونه مبلغ ديگري به‌ عنوان اضافه كاري و… براي نماينده‌ها پرداخت نمي‌شود و كل دريافت ماهانه همين مقدار است. وي همچنين درباره تسهيلات اعطايي مجلس براي اتومبيل و مسكن نمايندگان گفت: هيأت رئيسه اعلام كرده است كه نمايندگان مي‌توانند صرفا يا ۱۴۰ ميليون تومان خانه رهن كنند و يا اين‌كه با ماهي سه ميليون تومان آن را كرايه كنند. 

 
نماينده بهبهان درباره شرايط پرداخت اين مبلغ پول نيز گفت: البته به هيچ‌ وجه اين مبالغ به‌ خود نمايندگان داده نشده، بلكه گفته شده كه شما منزل را انتخاب كنيد، هيأت رئيسه قرارداد آن را خواهد بست. وي با بيان اين‌كه اين مبلغ با در نظر گرفتن اجاره بها در تهران و ميهماناني كه از شهرستان داريم، پاسخگوي دخل و خرج نيست، گفت: در همين خيابان ايران كه نزديكي مجلس هم هست، نمي‌شود با اين مبلغ خانه رهن كرد.

شریعتی همچنین با اشاره به ماجرای اتومبیل‌های نمایندگان گفت: دو نوع اتومبیل پژو پارس و جی‌ال‌ایکس را برای انتخاب نمایندگان ارائه کردند که هر کس می‌تواند یکی از آنها را به‌ مدت چهار سال ‌بردارد. البته اتومبیل تحویل گرفته شده، باید پس از پایان دوره نمایندگی به مجلس بازگردانده شود. به گزارش تابناک،وی افزود: ‌‌نهایت چیزی که فعلا هیأت رئیسه قول آن را به نمایندگان داده است، وام ۳۰ تا ۳۵ میلیونی است که آن هم باید اقساطی به مجلس بازگردانده شود. این نماینده مجلس با انتقاد از شرایط پدید آمده در زمینه تسهیلات اعطایی به نمایندگان گفت: متأسفانه در دوره کنونی در این زمینه در بد‌ترین شرایط هستیم و حتی اختیارات کافی به نمایندگان درباره انتخاب خانه و … هم داده نشده است. وی در ادامه یادآور شد: در ادوار گذشته، شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می‌شد؛ اما متأسفانه در این دوره و با وجود آن ‌که بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تأمین هزینه‌ها به مشکل برخورده‌اند، منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع، مشکلاتی را برای نمایندگان پدید آورده است.

counter hit make