باز کردن عکس مطالب

اخبار گوناگون

مهسا حکمت آزاد شد

مهسا حكمت‌ خبرنگار روزنامه اعتماد و فرزند علی حکمت از زندان آزاد شد. با گذشت بیش از هشت ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخاباتی که پس از چند مناظره‌ی بی‌سابقه و جنجالی برگزار شد، هم‌چنان بازداشت و آزادی فعالان سیاسی و اجتماعی بخش عمده‌ای از اخبار سیاسی را تشکیل می‌دهد.

نعمت احمدی وكیل پرونده مهسا حكمت با اعلام این خبر افزود:مهسا حكمت شب گذشته پس از 32 روز بازداشت از زندان آزاد شده است.

نعمت احمدی ابراز امیدواری كرد تا حكم آزادی مهسا حكمت به قرار منع تعقیب نیز منجر شود.

مهسا حمكت روزنامه‌نگار و خبرنگار فرهنگی و هنری روزنامه اعتماد روز 11 دی ماه بازداشت شده بود.




نامه به رهبری: دکتر یزدی را آزاد کنید
خانواده اعضای نهضت آزادی خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی شدند

خانواده های اعضای بازداشت شده نهضت آزادی با ارسال نامه ای به رهبرجمهوری اسلامی، خواستارآزادی دکتر ابراهیم یزدی و سایر زندانیان سیاسی شدند.


دراین نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار داده شد، از آقای خامنه ای درخواست شده است تا نسبت به آزاد ساختن هرچه سریع تر آقای دکتر ابراهیم یزدی و سایر زندانیان سیاسی اقدام گردد، تا با جلب اعتماد عمومی‌، فضای سیاسی کشور برای گفتگو ، همدلی و وفق ملي آماده گردد.

درخواست کنندگان با اشاره به خدمات ارزنده دکتر یزدی خاطرنشان کرده اند: ايجاد محدوديت، سلب آزادی و محبوس ساختن آقای دکتر یزدی در حال بیماری و ضرورت مراقبت‌های پزشکی‌ مستمر از ایشان، پس از عمل سرطان، خلاف موازين قانوني و حقوق انساني و موجب وهن نظام و حاکمیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد.


خانواده های اعضای نهضت آزادی در نامه خود به نحوه دستگیری دکتر ابراهیم یزدی اشاره کرد ه و آورده اند: مأموران امنیتی ساعاتی پس از نیمه شب عاشورا، آقای دکتر ابراهیم یزدی را درحال بیماری ازاطاق خواب بازداشت كرده و به محل نامعلومی ‌‌برده اند.


در این نامه به سابقه مبارزاتی این فعال سیاسی پرداخته و می افزاید: زندگی‌ سیاسی آقای دکتر ابراهیم یزدی از نوجوانی در سالهای ۱۳۲۰ با تشکیل انجمن اسلامي دانش آموزان و همکاری با انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و احزاب اسلامی آغاز گردید و تلاش و مجاهدت ایشان در داخل و خارج کشور، همراه شهید دکتر چمران، شادروان دکتر شریعتی‌ ، مرحوم مهندس بازرگان و بسیاری از مبارزین تا پيروزي انقلاب ادامه داشت و با رهبر انقلاب به ميهن بازگشت.


همچنین با اشاره به فعالیتهای این مبارز سیاسی پس از انقلاب تصریح دارد: پس از پیروزی انقلاب نیز در دولت موقت و در مجلس اول به انجام وظیفه پرداخت و پس از آن به عنوان یک تحلیلگر سیاسی و دبیر کل نهضت آزادی (پس از در گذشت مرحوم مهندس مهدی بازرگان) سعی‌ خود را صرف ايفاي فريضه امر به معروف و نهی از منکر براي اصلاح اموراز طريق نقد مصلحانه و مشفقانه عملکرد حاکمیت در چارچوب قانون و شيوه هاي مسالمت آميزو منطقي نموده است.


خانواده های اعضای دربند نهضت آزادی در نامه خود بر لزوم استفاده از سرمایه های معنوی کشور برای تربیت نسل جوان پرداخته و تاکید کرده اند : بدون شک کسانی‌ که عمر خويش صرف آگاه ساختن مردم و اصلاح جامعه مي‌كنند، از سرمایه‌های معنوی و ارزشمند کشور محسوب مي‌شوند و شناخت و گرامیداشت شخصیت آنان و استفاده مطلوب و مؤثر از تجاربشان، درتربيت نسل جوان بسيارشايسته و ضروري مي‌باشد.


دراین نامه به شخصیت منحصر بفرد و تاریخ مبارزه دکتر یزدی اشاره شده و تصریح دارد " در بین رجال ، شخصیت‌ها و دولت مردان جمهوری اسلامی ایران، کمتر كسي‌ را می‌توان نام برد که حدود شصت سال از عمر خود را در راستاي ارزش‌ها و اهداف اسلامی، بدون تغییر جهت و انحراف ، به خاطرمنافع ملی، خدمت به مردم ‌ و آزادی و استقلال کشور صرف کرده باشد.

این نامه به امضای خانواده های بازرگان ، بسته نگار، توسلی ، سحابي، شريعتي، صباغیان، صدر حاج سیّد جوادی ، طالقانی ، غروي‌، يزدي و سایراعضای نهضت آزادی رسیده است.

گفتنی است دکتر یزدی، 78 ساله روز هشتم دی ماه (28 ژانویه) در منزل شخصی خود در ساعت سه بامداد بازداشت شده وبرای منحل کردن نهضت آزدای تحت فشار است . در جریان رویدادهای پس از 22 خرداد این دومین بار است که وی بازداشت می شود.

به گفته خانواده ابراهیم یزدی، او مبتلا به سرطان پروستات است و نیاز به مراقبت دائم پزشک دارد



موج بازداشت در آستانه 22بهمن

در شب های گذشته ماموران امنیتی تعدادی از فعالان طیف چپ را بازداشت کرده و برای دستگیر کردن تعدادی دیگر از آنها نیز اقدام کرده، اما موفق به بازداشتشان نشدند.

به گزارش ندای سبز آزادی یاشار دارالشفا، دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران، از جمله افرادی است که پنجشنبه شب در هجوم ماموران امنیتی به خانه اش بازداشت شده است. ماموران در این هجوم، کاوه دارالشفا و توران کبیری، برادر و مادر او را هم بازداشت کرده اند.

یاشار دارالشفا پیش از این در اعتراضات روز ۱۳ آبان هم بازداشت شده و حدود سه هفته را در زندان اوین گذرانده بود.

مازیار سمیعی، دیگر فعال سابق دانشجویی طیف چپ است که او هم پنجشنبه شب در خانه اش دستگیر شده است.


به نظر می رسد دستگیری این دو با گفته های امید منتظری در دادگاه اخیر بی ارتباط نباشد. آقای منتظری در دادگاه خود از جمله به فعالیت های خود در نشریه سرپیچ اشاره کرده بود و مازیار سمیعی و یاشار دارالشفا هم در این نشریه اینترنتی که گرایش چپ داشته، یادداشت هایی نوشته بودند.

امید مهرگان، مترجم و نویسنده صفحه اندیشه روزنامه شرق، هم در میان بازداشت شدگان پنجشنبه شب است.

گزارش های موثقی هم از حمله به خانه چند نفر دیگر از فعالان طیف چپ به ندای سبز آزادی رسیده است. این افراد در زمان حمله نیروهای امنیتی در خانه نبوده اند و بنابراین بازداشت نشده اند. ندای سبز آزادی برای حفظ امنیت این فعالان، از انتشار اسامی آنها خودداری می کند.


در روزهای اخیر موج جدیدی از بازداشت ها آغاز شده که از آن جمله می توان از بهار تراکمه (دختر یونس تراکمه و خواهر اردوان تراکمه که او هم از فردای عاشورا در بازداشت است)، نوشین جعفری (روزنامه نگار)، گلناز توسلی (دانشجوی دانشکده هنر دانشگاه آزاد)، سحر قاسمی نژاد (دانشجوی دانشگاه تهران و فرزند یکی از اعدام شدگان دهه ۶۰)، نازنین حسن نیا (دانشجوی دانشگاه تهران)، احسان میرسعیدی (دانشجوی دانشگاه امیرکبیر)، محمد مختاری (دانشجوی دانشگاه کاشان)، وحید عابدینی (فعال سابق دانشجویی)، نوید عابدینی (فعال سابق دانشجویی)، اسماعیل ایزدی (فعال سابق دانشجویی)، علی محمد اسلامپور (خبرنگار در کرمانشاه)، کاوه قاسمی کرمانشاهی (فعال مدنی در کرمانشاه)، نیلوفر لاری پور (ترانه سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ) نام برد.



فیلتر سایت حامی آیت الله دستغیب

سایت برهان که از سایت های حامی آیت الله دستغیب در شهر شیراز بوده و اخبار حمله بسیجی نماها به مسجد قبا را به همراه تصاویر منتشر کرده بود فیلتر شد.

در پی حمله عوامل بسیجی نما به مردم نمازگزار در مسجد قبا که محل حضور حامیان آیت الله دستغیب به شمار می رود و انتشار خبرها و تصاویر آن در سایت برهان، افراطیون اقدام به فیلتر کردن این سایت اطلاع رسانی کرده اند.

1 نظرات:

counter hit make