باز کردن عکس مطالب

احتمال اختلال در اینترنت تا بعد از 22بهمن

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام خبر قطع کابل جاسک- فجیره، گفت: علت قطعی این کابل هنوز مشخص نیست و اختلال در شبکه اینترنت طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.


به نوشته روزنامه ایران حسین شفیع افزود: حدود ساعت ۱۸ دوازدهم بهمن ماه، کابل جاسک – فجیره قطع شد و به این ترتیب حدود ۳۰ درصد ظرفیت اینترنت کشور کاهش یافت.


وی افزود: عیب یابی و اتصال دوباره کابل جاسک – فجیره ممکن است چند روز طول بکشد، بنابر این نمی توان زمان دقیقی برای برگشت شبکه اینترنت به حالت عادی عنوان کرد.

شفیع گفت: کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاشند تا ظرفیت قطع شده را از دیگر مسیرها تأمین کنند و در این خصوص مذاکراتی با شرکت‌های تأمین کننده پهنای باند صورت گرفته است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن، تأمین امکانات یادشده فراهم شود.

سخنان شفیع در حالی است که وی عصر روز ۱۲ بهمن ماه علت اختلال در شبکه اینترنت کشور را انجام عملیات توسعه در مسیر تهران – مشهد عنوان کرده بود. شفیع در مورد این اظهارات خود نیز گفت: این دو مشکل (قطعی کابل جاسک – فجیره و بروز اختلال در شبکه بعلت انجام عملیات توسعه تهران – مشهد) تقریباً بطور همزمان اتفاق افتاد و در زمان حاضر مشکل اختلال بدلیل انجام عملیات توسعه برطرف شده است.


این در حالی ست که طبق گزارش های رسیده و کامنت های مخاطبان سایت کلمه اینترنت در اکثر شهرهای کشور با مشکل مواجه شده و از انجا که مسوولان دولت حاضر در حوادث پس از انتخابات همواره بهترین راه را برای کنترل و حذف جریان اطلاع رسانی قطع اینترنت تشخیص داده و در مراسم و روزهای مهم اینترنت کشور بویژه در تهران قطع شد،بسیاری معتقدند اختلال در شبکه اینترنت طی روزهای اخیر نیز به دلیل در پیش رو بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن است. به نظر می رسد سخنان شفیع را باید اینگونه تصحیح کرد که احتمالا اینترنت تا بعد از ۲۲ بهمن اختلال دارد!


Leave a Reply

counter hit make